NEJ - FÖRSTA ÅSIKTSORDET

Nej är ett mycket viktigt ord.
Det är ett riktigt  jagvetvemjagär- ord då det uppträder första gången.
Jag kan njuta då jag hör små barn säga
- Nej.
Det är arbetssamt, slitsamt, humörskrävande, tålamodsprövande för vuxenvärlden.
För nu möter den vuxne en liten NEJ-sägare.
En självständig liten individ med rösträtt.
NEJ!
Att säga att barnen har kommit i trotsåldern är en uppifrånbestämd definition.
Det barnen säger är att jag har kommit på att jag är någon alldeles egen.
En värdig liten varelse som börjar säga sin åsikt.
NEJ.

Anne-Marie

Jag googlade på ordet Nej - det gav 39 300 000 träffar.
När jag googlade på ordet Ja gav det 867 000 000 träffar.
Jag undrar lite fundersamt varför jag googlar på dessa ord.
Men nu är det gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback