MINNESLUCKOR...

TELEFONSAMTALET denna morgon

- Jag måste köpa en grej...
- Ja vadå?
- Kommer inte ihåg vad det heter...
-
Nääääähääää....
- Nu minns jag -- jag behöver en....vad heter det nu då? Du har en sån... som man hänger...
- Jaha, en sån har jag...
- Var köpte du den...
- Jag köpte den på... vänta nu... vad hette stället?
- Jag ska köpa en sån idag... så snälla....
- Jamen jag vet vad affären ligger...
- Bra då tar jag mig dit...
- Affären ligger på Alzheimersgatan....
- Men du... på Alzheimersgatan...
- Ja, där ligger --- nej jag menar på Alströmersgatan...
- Heter affärren Room?
- Jajust det...
- Då sticker jag dit och köper den där vaddetnukallas, som går att köpa på vadnuaffärenheter... på gatan som säger allt om vårt minne... det blir bra...

Anne-Marie

som fick slå upp hur man stavar Alzheimers.
Detta ord fanns inte i Ordboken från 1986 men i den med tryckår 2006 finns detta ord med. Jag vill också lägga till att jag hyser stor respekt för denna sjukdom och dess verkningar.

Kommentarer
Postat av: Kersti

Det fanns en sketch med vilka det nu var, kanske Lars Ekborg eller var det Margareta Krok, nåväl de skulle var den där ja som börjar på
åh jo samma bokstav som den där fisken du vet. Jag tänker ofta på den nu för tiden. Inte så sällan står jag i rummet och unddrar vad skulle jag göra här. Så får jag gå tillbaka till där jag var innan för att komma på. kan det vara åldern eler att vi har för mycket att tänka på och för få mellanrum. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback