LUCIATÅGET i EDBOSKOLAN

image1936
LUCIATÅGET är ljus i mörker.
image1937

EDBOSKOLANS LUCIATÅG - Det är det största Luciatåg jag någonsin sett i en skola. Vackert. Ljust. Rikt.

image1938

Så går Luciatåget förbi mig. Nynnande. Jag hör ett ensamt piano. Bakom allt...

image1939

I mörkret... vid pianot... sitter musikläraren. Det är alltid en lärare bakom eleverna. Det ska man inte glömma bort.
Massor av energi, vilja och kunskap som eleverna får erövra till sitt egna självständiga. Där de står och sjunger... då gör eleverna de för att de kan... och blir ackompanjerade och dirigierade av sin lärare... men det ligger mycket i lärarens händer innan detta är möjligt. Ni må säga vad ni vill om skolan... Luciatåget... det är inget självklart. Men när det är självklart då lyser salarna upp av kunskap och ljus. Förlåt min högtidlighet. Men jag är stolt över mina kollegor.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: V

luciatåg i synnerhet och högtider i allmänhet firas bäst i skolan. mycket rörande...

Vicktoria

Postat av: Bloggblad

Det värmer mig att läsa det sista... det är tyvärr inte alla som förstår att även om barn har bra röstmaterial krävs det nån som visar hur de bäst använder sin gåva... Att det krävs övning och uppvärmning och åter övning - och en del regi till "Tomtens vinterrock" när smånissarna tar över julpolskan och gör rock'n roll av den...

Men i dag fick jag en fin blomma och massor av goa kramar och uppskattande ord - det är faktiskt inte alltid. Fast jag bryter inte ihop de gånger som ingen ens tänker på att jag gjort nåt före framträdande - och även under... jag tycker det är kul - och det är ju på betald arbetstid.

2007-12-13 @ 22:53:08
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Kersti

Skanskvarns luciatåg var på TV. Abc visade ett repotage på flera minuter där även de rörelsehindrade barnen fick komma till tals. Härligt.

2007-12-13 @ 23:08:16
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Monica (metabolism)

Min första och enda gång i Edboskolans luciatåg:

Håll i ljuset ordentligt, inte tappa. Inte tappa. Djupblå... Grund eller rund? Vad mörkt det är och vad det pirrar i magen. Och så hostattacken. Min hostattack som aldrig ville ta slut. Den kom när det var tyst. Så klart. Ingen hade vatten. Och som tärna kände jag ju ett ansvar att vara just tärna. Tärnor lämnar aldrig sin post.

2007-12-14 @ 18:33:59
URL: http://metabolism.wordpress.com
Postat av: Agge

Jag var med i skanskvarns lucia tåg. Jag var en av de två tjejerna som gick sist...Jag och lucian går i samma klass.

2008-01-19 @ 19:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback