I VÄNTAN PÅ BODIL MALMSTEN

image1957

På Modernista Förlag vi sitter mangrannt och väntar på Bodil Malmsten. Kanske jag skulle skriva kvinnogrant. För det är många, många kvinnor som sitter där. Det mumlas om Bodil. Vi läser henne. Vi känner henne. Tror vi. Vi gör henne till vår. Vi sitter där som systrar. Släktskapsband via orden.

image1956'

Efteråt signerar författaren sina böcker. Hon har lite tid till alla som väntar på hennes vackra penna och hennes levande avtryck. Jag tänker där jag står... hon har skrivit in sig i oss. De ord vi bär med oss behöver ingen yttre penna. Det är en vacker tanke... som jag hinner tänka innan Bodil Malmsten säger...

image1958

Anne-Marie








Kommentarer
Postat av: Sara

Bodil är härlig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback