HORACE ENGDAHL

Jag hade förmånen att lyssna till Den Ständige Sekreteraren Horace Engdahl då han 2006 höll tal på Högtidsdagen vid Svenska Akademien. Jag satt där som stolt mottagare av Svenska Akademiens Svensklärarpris. Jante satt inte vid mitt bord då, inte heller nu. Nåväl...

image1961

Då höll Horace Engdahl ett tal jag sent ska glömma. I högtidskläder satt jag alldeles för rak i ryggen, inklämd i mig själv, paketerad i vacker högtidsdräkt ... och kluckade mitt skratt... hade jag suttit ledigt vid mitt köksbord hade jag gapflabbat... högt och ljudligt...

Nu gör Den Ständige Sekreteraren Horace Engdahl det igen. I sitt tal får Horace Engdahl till det ordentligt.

Köttfärsskandalen "beror på Ica-handlarnas undermåliga historiekunskaper: de måste lära sig att skilja mellan Fersen d.ä och Fersen d.y"

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Axel

jag måste säga att jag älskar din blogg, ditt estetiska sinne för bilder och hur du uttrycker dig genom dessa

hoppas ditt liv ger dig nöje, du är värd det

tjipp o hej

Postat av: Axel

du är visst lärare också!,
grejjt
bara inne på mitt första år än så länge men men

2007-12-21 @ 14:48:39
URL: http://ensimpelblogg.blogspot.com/
Postat av: Lilla B

hi hi! Det var en rolig vinkling.

2007-12-21 @ 15:09:18
URL: http://lillab.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback