BOKINKÖP... LATINSKA CITAT

image2011

En källa till bilder. De latinska citaten...Cicero, Seneca, Vergilius, Horatius - rikedom. Jag gör mina små försök att sätta bild till orden. Jag satt länge på ett fik och ritade och .... tja... tänkte på ordens innebörd.

image2013

image2014
Jag läste fel... men jag tyckte om min felläsning. Så jag lät den finnas kvar. Den har sin källa i mittfållan. Där är jag sällan. Jag befinner mig oftast i ytterkanten. Där är det inte så tryggt alla gånger. Då är jag trygg med mina minnen.
image2015
Appropå felläsningar - och felstavningar. En pennas glidning är ett ödmjukt förhållningssätt till stavningen. Jag tycker det mesta som är fel kan betyda något nytt. Vi kanske ska våga göra lite mer fel. Vi kanske skapar ett nytt ord. Vem vet?

Jag återkommer nog,
Anne-Marie






Kommentarer
Postat av: thord wiman

Hejsan du flitiga - här vilas det inte på några lagrar.
Väntar och väntar på en färgifyllning/konturifyllning ditt gråtonade självporträtt!
Väldigt spännande!
Väldigt spännande också "latinska citat". Här finns många klassiska godbitar, klokskaper att grunna på, glädjas åt. Berikas!
Och vem vill inte bli "ordrik" ? om det betyder förståelse, fördjupat medvetande eller kanske upphöjt - Äh, jag tror du fattar...
Jodå, du får så gärna återkomma Anne-Marie. Med din energi ska penna. Med din utbildande kamera.

Jag är - Ad utrumque paratus - beredd på bådadera - och
Acti laboris iocundi - "efter avslutat arbete är vilan skön" (Cicero).
Lördagshälsning
från thord.

2007-12-29 @ 20:46:43
Postat av: Anonym

Hej Thord,
Du är en underbar blogggensvarare. Jag har sagt det förr. Du ska ha en egen blogg. Du ska egna suveräna besökare... tack för dina fina ord. Jag tänker hela tiden, tar långa promenader, skriver i huvudet, sitter mycket vid datorn, skriver ... jag upplever ibland att jag måste försvara min sprudlande lust att skriva och förmedla mig... men gensvaret får jag ju genast i mina läsare. Allt gott. Återigen... Thords blogg skulle bli en favorit. Allt gott. A-M

2007-12-29 @ 21:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback