ALLA DESSA MEDDELANDEN

image1968

En inpåsade lapp instucken under vindrutetorkaren på en bil? En endaste bil i kvarteret med detta meddelande. Det gör att jag inte tror att det är ett reklamjippo. Jag vill att det ska vara

ett kärleksbrev,
ett sistaminutenmeddelande,
en hälsning som manar kompåmiddagklockanfemviväntarpådig,
ett förlåtjagbarmigdumtåtochduharalldelesrätt-meddelande,
en vivarhärochduvarintehärmenvihittadedinbilkomtillfiketrunthörnetdärviär-meddelande.
ett komfortvisaknardigblandoss-meddelande.
eller jaghartappatnycklarnasitterochväntarpåettfikdärjagbjuds-
påkaffeochlussebulle-meddelande

Jag har ingen aning vad som står i detta viktiga meddelande, men jag har en medskapande fantasi. Jag dikterar både rubrik, innehåll, syfte och betydelse, avsändare och mottagare.

Allt jag gjorde nu vara att fotografera det hela. Sedan fortsatte jag min vandring. Tänkande, lekande och leende.

Anne-Marie


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Jag blir så nyfiken. Det måste vara nått skoj. Eller hur. Nått bra. Säkert. Kramar till er, dig och Jos från mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback