TACKSAM FÖR DAGEN


image1195


Att summera sin dag...

- fika på Cinnemon... inbjöds till flera samtal... och jag skrattade gott

- långpromenad...genom ett vackert Stockholm

- In till en bekant med en blomma - en del människor ska lyftas fram, uppmuntras och rosas med rosor.

- in i en affär...och pilla lite på vackra garner... en och annan fårfäll... och fråga om ditten och datten

- lyssnat lite på en ung student i Holland... hur är det där?

- tittade på när polisen gjorde tog personer som tagit registreringsskyltar från bilar

- läst om mig själv i lärartidningen

- köpt en ny bok... som jag genast började läsa

- fotograferade massor av skyltdockor

- insåg att det inte regnat en droppe

- balkongstund med bok

- städade inte en endaste vrå i mitt hem

- drack en ljuvlig kopp kaffe på ett fik

- bloggade mer än jag brukar - gjorde flera bloggpromenader både hit och dit.

- ett ruskigt bra pass på friskis och svettis. Jag gav järnet. Jag märkte att jag log hela tiden.

- skulle på middag...men hamnade på en annan middag...

- åt gott och samtalade länge...

Så vacker blev min dag. Jag känner en ödmjuk tacksamhet för detta innehåll. Ibland brukar jag skriva så här i min dagbok. Dagarna är mer innehållsrika än vad man först tror. Jag trodde inte att jag hade det så här bra. Så detta kan vara en modell att ta efter...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hejsan!
kul att se att du lyckats!
Vet inte om du minns mig men jag hade dig från 1-5
/Amanda

2007-08-24 @ 13:54:52
Postat av: anne-marie körling

Hej Amanda...men visst minns jag dig. Det finns en vacker, vacker sång som Cornelis har sjungit, skriven av Victor Jara - Jag minns dig Amanda...självklart. Jag vet hur du såg ut...hur du var...hur du läste...hör hur du lät... och vet att du skrattade ofta. Jag har följt er på håll. Jag vet Amanda. Allt det godaste jag har sänder jag till dig i denna stund...och sjunger det jag nu skrivit - Jag minns dig
Amanda... Anne-Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback