STADSPROMENAD MED BUTIKSTRÄFFAR

Lite om min promenad, fikaträff och affärer jag pratat mig in i:

PETSOUNDS


Idag - fika med X på PETSOUNDS - det betyder massor av skivor. Massor av ny musik. Jag fick nys om massor av nya toner, i en miljö jag kan rekommendera och en plats jag kommer besöka många gånger. Jag tackar för all förmedling av musik - dessa skivor köpte jag:

Gillian Welch - REVIVAL
Elliott Smith
Elison Krauss and United station
Bob Dylan Modern Times
Music from PHILADELPHIA på grund av Neil Youngs vackra sång om kärlek, bara därför
Feist - the reminder


RECOGNIZE

Därefter gick jag till RECOGNIZE där jag talade med

image1048

Ägaren visade sina tatueringar och sitt teckenspråk - sedan talade vi bloggar och pedagogik. Och en och annan försäljningssiffra på kläder. Detta är platsen att köpa de allra största och längsta t-shirten på. Trevlig. Rart. Vänligt. Men det vill de nog inte att jag skriver. Utan ballt, tufft och cooooooolt skulle nog passa bättre.

image1049

Sedan ser jag ju lite på skyltdockor i andra affärer. Det finns så många att titta på. Jag funderar över vad denna skyltdocka tittar ut mot... och jag zoomar ut och då ser ni ju själva vad det är hon ser

image1050

Kanske ser hon det jag ser i en konstaffär - Cicki Rosén har skapat denna keramikläsare

image1051

och sist en skymt av fotografen...

image1052

Så blev det. Gå till Petsounds - skivplatsen framför alla andra - hiphoppa vidare till Recognize...se lite konst på Götgatan... undra vad skyltdockor tittar ut mot.... det var min dag. Trevlig var den. Det blev den för att jag träffade vänliga, trevliga och glada människor.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Vilken skivskörd! Gissar att du lyssnar på någon av dem just nu.

Postat av: anne-marie körling

Oj - jag lyssnar just nu på Gillian Welch REVIVAL - och gillar man en kvinna med röst - lite country, slowfox... steelguitar, en gitarr och röst - då är detta precis den skivan man ska köpa. Den är mycket mycket mycket bra. Jag är glad att jag fick så bra hjälp och av någon som kände min musiksmak... som för övrigt spänner över oändligt mycket. Allt gott Anne-Marie

2007-08-10 @ 20:17:19
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Kersti

Det låter som en härlig dag. Visst blir man glad av att möta trevliga människor.
Själv har jag just avnjutit Allan Edwall och hans underfundiga visor.

2007-08-10 @ 20:24:56
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: anne-marie körling

Ja fina möten. Det är min dag. Varmt, trevligt och glatt. Ibland måste man få skratta högt och ljudligt. Möta människor man annars kanske inte träffar. Jag har haft en bra dag. Musiken som jag nu lyssnar till gör det mesta gott. A-M

2007-08-10 @ 20:28:00
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Vicktoria

Du är ärligt nyfiken. Det är härligt!
Tycker om, för det och mycket annat!
Godnatt! V

2007-08-10 @ 23:18:10
Postat av: anne-marie körling

Vicktoria,
Du gör mig glad. Jo, jag är nyfiken. Då möter man människor. Det tycker jag om. Må gott så skriver jag hos dig imorgon. Anne-Marie

2007-08-10 @ 23:22:38
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback