SLOGGI, trosan och bilderna

Klädföretaget SLOGGI uppmanar unga flickor, tjejer, unga kvinnor att sända in bilder på sig själva - enbart klädda i trosor. De får därmed ingå i ett modesammanhang som ska leda till modellkontrakt, läser jag i SvD idag.

Jag mår illa!
Snälla - ta ansvar som vuxna!
Detta tillvägagångssätt bör omedelbart stoppas. Det är inte seriöst. För min egen del tänker jag aldrig någonsin köpa ett par Sloggi - det blir min tysta protest.  Fast jag tänker orda högt om den när jag kan.

och en uppmaning till SLOGGI - visa hur ni tänker ta ansvar för detta.
Jag lovar att lyssna intresserat.


Anne-Marie


Jag hänvisar vidare till
ECPAT som värnar om motsatsen.





Kommentarer
Postat av: Anki

Är det sant?
Förekommer detta i Sverige?
Det trodde jag inte. Låter inte alls bra.
Hoppas att inga tjejer skickat in bilder.
Nu måste jag genast gå in på SvD och läsa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback