SKOLSTARTSFEST



image1233

Jag vill se skolstarten som en fest... en uppstart. Nu börjar vi... en rolig uppstart....och uppsamlande, insamlande, förberedande och mötesmöjligt... det är fest... och så ska skolan firas. Så jag säger... Bravo Engelbrektsskolan. Ni gjorde skolstarten till en fest. Så vilja jag också börja min termin. Om jag vore rektor skulle jag fokusera mer på skolstarten än på skolavslutningen. Det är en markering om skolans betydelse. Det är roligt att börja... och det ska vi bygga vidare på.

Jag minns att min rektor, några andra lärare och jag bakade den längsta tårtan... som placerades på skolgården.... den räckte till nästan 1000 elever. Så började vi skolan. Lärarstarten inbjöds vi till lärarrummet - där rektor väntade.... lite champagne och hallon i höga glas....skål... nu börjar vi! Då välkomnas man in till den lärande festen... Det var några år sedan. Men är väl bevarat hos mig.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Madonnan

Roligt att du skriver om det...
Och det är en bra tanke tycker jag, lite mäktigt att tåga iväg en hel skola sådär...vara tillsammans.
:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback