SKISSA PÅ EN flygPLANSresa

image1171

Jag sitter mittemellan på flygplanet. Ni vet - på ena sidan sitter någon - en man....på andra sidan om mig sitter...en man. Jag sitter mitt emellan. Tänker. Funderar. Har en idé. Så efter fikat... böjer jag mig ned för att plocka upp...mitt skissblock. Samtidigt böjer sig mannen intill mig på samma sätt...plockar fram något ur sin väska... båda har nu samtidigt lagt böcker i våra knän. Jag börjar göra min skiss... utan att ta notis... och så hör jag...mannen intill ...

- vi är två som skissar på ...

och så var samtalet igång. Två personer som nästan samtidigt plockar fram en penna, ett block...och börjar rita...skissa... då måste det finnas mycket att samtala om...

och det hade vi... under denna korta flygresa över... fanns det mycket gemensamt... faktiskt min bror som vi båda kände (världen är aldrig stor) ...idéer och visioner... uppsägningar...nya jobb... och inom samma tankeverksamheter....fast med olika yrken...men inom samma målgrupp.... en industridesigner....och en innovativ lärare...med ett järn i många eldar...

så jag tänkte... kanske var detta meningen....för jag har en ny idé... och den är just så kreativ som den ska vara. Men min idé bär sig inte hela vägen själv... jag behöver andra som möter upp.... så nu har jag ett namn på en annan visionär... det tycker jag om.

Min skiss. Den är en skiss. Den ska utvecklas.
Jag är hemma igen. Nu ska jag rita, skriva, tänka och gå långa promenader ...

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Olle Gyllang

Vilket sammanträfande, flyga är sällan kul, men denna resa var topp.
Keep on sketching!
Olle

2007-08-24 @ 16:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback