PINGVINISK

image991

Älskar ord. Jag gör det. Bilder också. Jag gör det.
Idag i Svenska Dagbladets lilla miniserie LEXIKALA LUCKOR - alltså saknade ord eller ord som försvunnit ur vårt språkbruk läser jag detta ord

PINGVINISK

och får den underbara förklaringen...

"mjukt oformligt, vanligen syftande på obegränsad rörlighet, otydliga reaktioner o dyl på grund av tjocka kläder (om vintern). Ofta i samband med svårighet att hinna svara i moblien." skriver Erik Bergqvist och avslutar...

...något beskedlig karaktär.

Och då lägger jag till min pingvinbild från Edinburgh. Jag tackaar Erik Berqvist för hans fantastiska ord.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart ord :-) Det ska jag definitivt börja använda!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback