PÅ BALKONGEN




Morgon.
Lördag.
Kaffe.
Balkongen.

Så vaknar jag upp till denna dag.
Morgonen kommer smygande.
Med sina ljud.

Jag hör
kaffekopparnas klang mot faten
från ett kök i huset mittimot
Jag hör
en telefons tvingande signal
eka mellan huskropparna
Jag hör
ett barn ropa Mamma...
Kom....
Jag hör
stadsduvorna turturljud
intill taknockarna
Jag hör
persienner som dras upp
och släpper in morgonljus
Jag hör
mig själv dra ett djupt andetag

- Tänk att jag får ha det så här!

Solvärmd, kaffefylld, tidningsmätt
En ny dag!



Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Cam

Så vansinnigt fridfullt det låter ... det är annat än hemma hos mig det ... en hundvalp modell större, en sambo och 5 barn ... men ändå lugnare än hos de flesta med samma mängd individer :-)

Postat av: anne-marie körling

Hej - ja - det är fridfullt. Jag lyssnar på allt idag. Små ljud letar sig upp till min balkong. Bara gårdsljud. Det är trevligt. Några skrattar och då ler jag där jag sitter för mig själv. Anne-Marie

2007-08-11 @ 13:27:57
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback