OMSLUTEN


SKRIVAKÄNSLOR

Omsluten är jag värmd. Behöver det. Stormar lite runt mig. När jag så räcker ut min förfrågan om - hur ska jag tänka - hur ska jag göra - värm mig för orden haglar ned som tunga snökok - och då kommer de - som jag kanske inte först visste - helt plötsligt upplever jag en annan gemenskap - en hord med riddare och ridderskor - som vill hjälpa, staga upp, stötta, orda, skapa gränser, vidga vyer, lägga armen om, värma det frusna - och då blir det jag upplever inte längre något farligt utan en fantastisk upplevelse av närhet. Tänk. Jag ska alltid minnas just detta. Jag vet också att det inte krävs stora åtbörder att vara nära någon som har det svårt. Det handlar bara om att vara - just nära.

Mina alla, vad är en människa utan en annan - vad är en människa utan en människa. Jag är ... därför att ni är.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Fint Anne-Marie, och sant!
Jag såg dig i tidningen idag. jag gick förbi Lärartidningen tre gånger och registrerade att den kändes så...bekant. Så efter att ha tvättat och hängt tvätt och bäddat sängar så tar jag tag i det där bekanta. Och jo, det var ju Du :)
Glad gladare gladast!
!ag är glad att jag funnit Dig!
Kram V


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback