NÅ MÅL - TILLTRO FÖRMÅGAN

Du ska dit upp.
Det kan jag inte.
Du ska dit upp
Det tror jag inte jag kan
Du ska dit upp
Tror du att jag kan?
Du ska dit upp
Du måste tro mycket om vad jag kan
Du ska dit upp
Ja va faen tror du det så ska jag ta mig faen...
Du är där uppe!
Jag klarade det.
SJÄLV!!!

Men aldrig utan att du pekade mot mitt mål och utmanade min förmåga.
Målet upplevde jag som omöjligt. Min förmåga var dold för mig. Nu vet jag.
Jag kan.
SJÄLV.


Istället för att se vad man inte kan - hoppas på det
som man anar att en person kan. Detta gäller våra elever i klassen.
Jag ger dig denna utmaning. Ta den... jag följer dig på vägen till
målet.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Yes, Vygotskij och du, Anne-Marie - mina förebilder!

Postat av: Madonnan

Att tro på...betyder så mkt. Tror jag :)

2007-08-02 @ 10:15:34
URL: http://madonnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback