MAGISKA PLATSER

image1003

Henry Thoreau´s roman Skogsliv vid Walden är en källa.
Däri står dessa rader som jag ofta skriver om i min blogg.

En stol för ensamhet
Två stolar för samtal
Tre stolar för sällskap

När jag tänker kring dessa meningar skapas så oändligt många tankar om vem jag är i ensamhet, Trivs jag? Hur är samtalet med två? Sällskapet vilka är de och vilket sällskap?

Men också när jag fotograferar - så dyker motiven upp - men har sin källa i dessa rader av Thoreau. Språk är bilder. Bilder är också språk. Denna magiska plats för sällskap... här är en sådan. Jag vill bjuda in...slå er ned... det serveras bomullsord och änglavin... humlebröd och saffransdoftande blommor... allt är här bjudet. Bara fantasin sätter gränserna. Min magiska plats.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jan-Olov

Vilken magisk bild!!!!!

2007-08-04 @ 21:54:43
Postat av: Kersti

Tack jag kommer gärna. Bomullsord och änglavin tycker jag om för att inte tala om de doftande blommorna. Kersti

Postat av: anne-marie körling

Du är så välkommen. Anne-Marie

2007-08-05 @ 21:47:23
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback