KreATitET på ArbEtsPlaTsen

I en avhandling av Farida Rasulzada vid Lunds Universitet visas

JOHANNA BLAND ORD

- en arbetsmiljö som låter en individ uttrycka sina idéer fritt, ger plats åt humorn och utrymme för de antällda att vara nyskapande skapar förutsättningar för personalens hälsa och välbefinnande.

- Ju mer kreativt klimat på arbetsplatsen desto mindre stressrelaterade hälsoproblem hos personalen.



Jag har upplevt denna stress - det trånga utrymmet där organisationen kväver kreativiteten. Jag har också upplevt att jag får min inre styrka och glädje - min kreativitet ifrågasatt - om och om igen. Istället för att ta vara på den kraft som finns i den. För det är så - Arbetsglädje smittar våldsamt.

Jag tänker också - hur förvaltar vi kreativiteten i klassrummet?

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback