KAFFE och MINNESFÖRMÅGAN

image1019

Kaffe!
Jag behöver mitt kaffe.

Morgonfika!
Frukostfika!
Däremellanfika!
Eftermatenfika!
Kaffebaraföratt!
Kaffestund.
Påtårsdrickande!
Vänskapsfika!
Utflyktsfika!
Starkt kaffe!
Espressodupia!
Långlatte!

och kaffe med ett hjärta i.

Jag är idel öra då nyhetsförmedlaren på TV annonserar ut denna storslagna nyhet:

"Kaffe påverkar minnesförmågan. Men bara hos kvinnor. Minnesförmågan blir bättre om man dricker tre koppar kaffe om dagen."

Trallala...trudilutt... jag och mitt kaffe!
Anne-Marie




Kommentarer
Postat av: Kersti

Så trist, jag som inte gillar kaffe. Jag drack stora mängder i min ungdom när jag fortfarande rökte. När jag slutade röka kom jag på att jag aldrig riktigt tyckt om kaffe. jag är en tedrickare kanske kan det också ha, om inte lika stor så åtminstone en liten liten possitiv effekt på minnet.
Ibland önskar jag att jag var en kaffedrickare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback