FRAMKANT...

Vi talar i bageriet...

om att ligga i fram-kant...

och fyraåringen frågar - men vill du inte vara i bakkant?

Ett inre fniss och skratt... som stannar upp mitt i ... så klokt tänkt.
Platstänkt - bak- bageri... Fram-kant och bak-kant.

I ett bageri kan man säga i bak-kant.
Men jag vill inte jobba där... gärna i ett bageri som förstår sig på att hålla sig framme i framtiden... i bakkant känns inte lika spännande. Men som nytt ord - ojojoj - så roligt.

image1234

Alla ord har ett annat ord som speglar sig mot eller för. Begrepp är ett namn för något.
Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Du är en klok vuxen tillsammans med barnen. Det är en gåva att lyssna och begrunda; vad är det dem faktiskt säger...?!
Vad det gäller kreativitet så håller jag med Dig. Jag har tröttnat på att
inte kunna flyga högt, på att hela tiden hanka mig fram skadeskjuten. Jag måste bara repa mod. Det är dock på väg. Lycka!
Må gott!
Vicktoria

Postat av: Maria-Jag blommar

LÄste om dig i Lärartidningen och har också via Annis hört om dig. Det känns som om du är så klok (hoppas att jag också blir så om 14 år...) Härligt att truddelutta till tillvaron litegrann! Och ändå ha med allvaret...
Jag är lärare men arbetar inte just nu (föräldra-(ledig)arbetar...)
HEJA!

2007-08-26 @ 22:58:27
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: anne-marie körling

Hej Maria Jag blommar - och välkommen till min blogg. Njut av dina ungar... och varmt välkomnen tillbaka - ska besöka dig också. Anne-Marie

2007-08-26 @ 23:17:59
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback