DANIEL SJÖLIN citat

Jag har nu läst 60 sidor av VARLDENS SISTA ROMAN av Daniel Sjölin - och njutit av vartenda ord - skrattat gott - känt sorg - och läst mig hungrig. Vill ha mer... nästa sida...

>>>><<<<

citatet...Jag kan aldrig uttrycka i ord hur det är att vara ordlös, men jag kan känna paniken."


>>>><<<<


och med ens... kalla, kalla kårar vandrar längs min ryggrad. Mina ord. Mina tankar. Dina ord. Dina tankar. Vi!

Nej - blotta tanken på ordlösheten gör mig frusen och rädd. En period i livet förlorade jag alla mina ord, ord som förklarade saker och ting, ord som gav kontur.  En tumult av känslor.  Jag hade inga ord att klä min verklighet i. Ett ordlösa kaos.

Språk är raster och kontur.
Så låt oss ordskapa med våra elever.
 
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback