BOKINKÖP ANDERS MATHLEIN

En kasse full med ord. Det har jag köpt.
Några ord finns i inom pärmarna..."GE IGEN HANDBOK I SJÄLVFÖRSVAR MOT ÖVERSITTARE I SÄLLSKAPSLIVET" skriven av Anders Mathelin...Schibsted Förlag, 2007

KITTLANDESYSKON1963

Den förra boken GE SVAR PÅ TAL - fick mig att gapskratta så högt att jag drog en mängd blickar åt mig på en tågresa genom Sverige... skulle ha givit dem svar på tal... men jag viftade gladeligen med boken... det är bokens fel.... om det nu är så stort fel att skratta för sig själv när man har roligt...

Nu har jag köpt den andra boken "GE IGEN" .... för att det är just roligt. Men det är för att det någonstans är sant det Anders Mathelein skriver. Redan inledningen... att de som gillar citat är de som gillar meningslösa generaliseringar...och det första jag vill göra är att ta en mening och citera den här...


"Du ska helt enkelt bli bättre på att undvika att andra sätter sig på dig.
Om de ändå lyckas med det ska de åtminstone sitta fruktansvärt obekvämt."

Vilket är svaret på varför man överhuvudtaget ska läsa boken. Jag fnissar... det här ska bli kul!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: v

Tack Anne-marie! Japp, jajamänsan jag känner dig
s t a r k t ! Det gör mig varm och litet starkare. Tack f boktips! Jag ska klä på myrorna och ta mig ut för att införskaffa min helglitteratur med detsamma.
Varm Kram V

Postat av: anne-marie körling

Nu har jag läst ut boken... och den är bra, lättläst, roande... satt på balkongen...och skrattade så det ekade...sedan kom hostan... farligt med skratt. MEn läkande också... men dessvärre...hostan tar över. Idag.
_____________________
V - var rädd om dig.
_____________________
Anne-Marei

2007-08-31 @ 11:51:50
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Qristall

Det låter som läsvärda böcker hehe

2008-05-14 @ 16:21:21
URL: http://qristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback