BILDPROMENAD...I EN SANDLÅDA

image1108

Jag finns med på denna bild. Sitter i en sandlåda. Vi är fyra stycken i sandlådan. En sitter på kanten. Vi ser så ordenltliga ut. Vita strumpor. Vita mössor. Händerna i knäna. Pojkar i baskrar. Det finns inte en sak att leka med i sandlådan. Det ser inte ut som om vi gör någonting mer än sitter i den. Ju mer jag tittar på den här bilden ju mer fundersam blir jag. Vad gör vi där? Varför är vi där? Vi sitter så ihop, så samlade. Jag tänker att barn ofta gör just så - sitter ihop, alldeles nära varandra. Det är lite stillsamt runt alltsammans. Längesedanbild. Jag känner mig oändligt gammal när jag ser mig själv sitta där...men oändligt ung där jag är just nu. Jag har svart mössa...ifall ni undrar. Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback