BARNET och EN GATUBILD...

image1254

En liten flicka med sin pappa spelar dragspel på Stockholms gator. Denna lilla flicka fick pengar av de som gick förbi... som också log vänligt åt den lilla. Flickan sjöng, spelade och spexade på ett språk jag inte kunde förstå eller härleda.

Jag kände mig sorgsen då jag passerade... fångade hennes lilla blick... lilla gestalt... lilla människa. Jag vet inte vad jag ska tänka eller tro...


När jag tittar upp mot skyltfönstren ser jag ansikten som inte bryr sig...
en slags välfärdslikgiltighet....

image1255

Jag vet inte...men publicerar det hela. Jag känner ett ansvar. Vad jag ska göra med ansvaret vet jag inte.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Det är så svårt. Att man måste förhålla sig till saker man ser. Att man har ett ansvar som man inte alltid klarar av att ta. Inte alltid vet hur man ska hantera. Då vill jag vara osynlig ett tag och vila från världen. Strutstaktiken. Håller dåligt i längden. Inte mår man så bra av den heller. God Natt Kersti

Postat av: Thord Wiman

Det är en beklämmande bild som svider i hjärtat. Barnet är så utsatt, oskyddat - kränkt. Ansvaret delar vi men ansvarets svar, vem har det?

2007-08-30 @ 20:09:14
Postat av: anne-marie körling

Jag håller med er båda. Men Thord.. ansvaret delar vi...men ansvarets svar... det var bra. Det är en fråga som ska ha ett svar. Jag bar det hela under hela dagen...hemma bloggade jag om det jag sett... men det svider fortfarande inom mig. Anne-Marie

2007-08-30 @ 20:18:41
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback