ATT SKO SIG...

image978



image980

image981


Ja, en liten 17 månaders prövar alla skor. Jag tänker - vilka fantastiska fötter vi också har. Förra inlägget handlade om händerna...och lovsjöngs av Harry Martinson. Detta inlägg handlar om människans förmåga att härma. Men också om fötternas förmåga att gå och bära fram. Och kanske lite gripa tag i... för hur ska en liten människa gå i skor som de flesta av oss vuxna trampar snett med... man får väl gripa lite med tårna så att man åtminstone stannar kvar i den öppna skon...

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Madonnan

Vilka härliga bilder, man kan riktigt se hur hon kämpar för att hålla balansen och kunna gå...och uppfinningsrikedomen finns där; bara att knipa med tårna lite :)
Ha en fin kväll! :)

Postat av: Vicktoria

Jag minns när sonen var liten och vägrade bära skor. Han skrek i högan sky och jag förstod precis. Varför ska man tvinga på dem
hårda otäcka skor innan de ens har användning av dem?
Fina fina barnfötter!

2007-08-01 @ 22:25:05
Postat av: Bloggblad

Å, så gulliga små fötter! Bara hon inte ramlar och slår sig i sandalerna - ser farligt ut!
När jag var liten hade mamma präktiga tråkiga tantskor - och jag var skofreak tidigt! Men, min moster hade härliga högklackade livsfarliga skor som jag hasade runt i. När hon dog för några år sen hade hennes man kvar mängder med skor som jag fick ärva. Fast jag kunde inte ha nåt enda par - hade växt om henne rejält.
Tack vare dina bilder kom en massa roliga skominnen farande!

2007-08-01 @ 22:44:35
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Ja, många fortsätter nog också som vuxna att gripa tag i - för att kunna stanna kvar! Det är väl lite det livet handlar om...kanske!
Ha det gott..Kram..

2007-08-02 @ 02:18:38
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag tycker om människans förmåga att förstå sin omvärld, se den, göra efter, härma... men detta lägger stort ansvar vid den som står modell. SJälv står jag alltid modell i höga klackar. Så denna lilla, lilla människa följer oss i fotspåren. Rent bokstavligt. Allt gott mina bloggande vänner och tänkare. Anne-Marie

2007-08-02 @ 10:12:46
Postat av: Pumita

Älskar bilden längs ner! Hoppas att hon inte snubblade. Fast egentligen hoppas jag allra mest att hon alltid kommer att sko sig så att hon kan vifta tårna i istället för att klämma in sina fina fötter i för trånga skor med för höga klackar som formar om de söta fötterna och ger henne ont i ryggen.

2007-08-02 @ 21:22:49
URL: http://pumansdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback