ATT BLOGGA

Bloggare funderar ibland - varför blogga? Många som inte bloggar tänker - varför bloggar de?

Ja, varför?

ÄPPLE

Det fria ordets plats bland oss mångordiga. Viljan att formulera till någon annan. Berätta och skapa ihop. För mig personligen handlar det om att åskådliggöra tankegångar jag har och vill utveckla. Men vinsterna med bloggen har varit alla de som läser den, de som tänker kring mina ord, det blir ett gemensamhetskapande - en läsare föder något hos den som skriver. Det tycker jag är vackert. När jag själv började blogga visste jag inget om denna värld. Nu läser jag andras bloggar dagligen. Jag har bloggvänner som är viktiga. Jag har återkommande besök av läsare som ger sig tillkänna - vilka jag svårligen skulle kunna möta i verkliga livet. Människor som jag lär känna genom deras språk och uttryck samt deras vilja att formulera sina tankar och sina livsfunderingar.

Jag tycker om den här världen. Det är som ett stort samtal. Ordet är fritt! Det är fantastiskt. Stort.

Tack mina läsare!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Ann


Ja det är verkligen stort och så intressanta möten det leder till.

Postat av: Kersti

Det var verkligen så för mig. Jag hade inte alls tänkt på att andra skulle läsa och reflektera. Men samtalen med er andra har blivit viktiga för mig. Här "träffar" man på er som man inte så lätt hittar där ute. Och gillar man inte en plats behöver man inte gå dit det är valfritt. Må så gott Kersti

2007-08-10 @ 20:14:49
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: anne-marie körling

Jag hade ju aldrig träffat vare sig dig Kersi eller Ann - avståndet är stort till den ena - och nu lär vi känna varandra på det sätt som kanske är viktigare - inte utsidan utan insidan... den lyser ju igenom i våra ord. Och visst - välja kan vi alltid göra. Allt gott Kersti, allt gott Ann. Hälsar Anne-Marie

2007-08-10 @ 20:19:27
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Haydee

Kan inte göra annat än att hålla med. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback