ATT ÅSKÅDA

image990

Att vara en åskådare.
Jag har haft en dag där jag tittat in lite där jag aldrig brukar vara.
Jag har sett en film som inte var något för mig. Men då såg jag hela publiken. Jag var äldst bland dem alla. Alla som tittade och ryste till var nästan 30 år yngre än jag. Därefter försvann jag ut på en lokal. Där var nästan alla 25 år yngre än jag. Därefter tog jag mig till en väldigt gammal lokal och där... var jag också äldst för alla var nästan 20 år yngre än jag. Jag har alltså varit lite åskådare i tillvaron - på platser och sammanhang jag aldrig brukar vara i.
Jag tänkte - tur att jag inte var ensam - jag hade sällskap. Med en jämnårig. Vi reflekterade tillsammans kring fenomen som vi aldrig brukar fundera på. Det är lärorikt. Tänker på en dikt - "du lever i en värld, och jag lever i samma" - men vi möts aldrig. Detta blev en dag för att möta andra i deras verkligheter. Lite om att åskåda.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Madonnan

Fint eg att kunna uppleva samma film, samma saker emellanåt...varför måste allt vara så uppdelat så ofta? Finns det ngt roligare än att vara några i olika åldrar och ha trevligt...
Bara tankar jag fick :)
Ha en underbar kväll!

Postat av: Anonym

Jag håller med. Åldern har ingen betydelse. Anne-marie

2007-08-04 @ 20:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback