VÄRLDSBOKSDAGEN - KLASSRUMSLÄSNING

Idag skulle jag sätta boken DRAKHERREN av danske Ottesen i rörelse i mitt klassrum. Jag är förtjust i formen - en roman som är uppdelad i elva delar - vilket gör att elva elever samtidigt kan läsa boken och samtala om den - och det sker, tro mig, det blir LÄSRÖRELSE i klassrummet. Det tycker jag om.

Till högläsning skulle jag modella den första delen av Drakherren men sedan läsa Borens TROLLETS HJÄRTA.
Borens bok tar en timme att läsa högt. Den följer folksagans form och passar alla åldrar. Det är en underbar högläsningsbok.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan man läsa FÖR mycket?
Undrar Jan-Olov!

2007-04-23 @ 10:21:12
Postat av: Anne-Marie

Men Goddag-
Nej man kan inte läsa FÖR mycket, bara FÖR...
Anne-Marie

2007-04-23 @ 15:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback