BJÖRNEN BALOO

"Hur tror du han ska klara sig...?

Han är med mig...Jag ska lära honom allt jag kan...
Det är så här brorsan...

Var nöjd med allt..."


Bekymmerslöst lägger Björnen Baloo sin björnarm runt människobarnet Moglis axlar. Djungelns faror försvinner. Björnen Baloo delar frikostigt med sig av naturens läckerheter - generöst - "myror kittlar dödskönt i kistan."

Man kan inte annat än älska Björnen Baloo. Generös med allt som är hans. Skygglappsögon för vad hans elev faktiskt behöver för att klara sig i SIN värld och med sina förutsättningar.

Att vara fullvuxen björn i världen är en sak - att växa upp i den en helt annan.

Men ansatsen...

"Hur tror du han ska klara sig...
Jag ska lära honom allt jag kan...
Det är så här..."

... och så får Mogli erfara genom att slå följe ett stycke på vägen...

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback